Pagina's

zaterdag 18 september 2010

Ding #21

My discoveries, in Roermond hebben we de Aquabrowser niet open staan. Wat we wel op korte termijn krijgen is de zogenaamde CWise catalogus van ons bibliotheeksysteem BiCat. Hierin zitten ook al de genoemde mogelijkheden welke in Medialabs Aquabrowser zitten, dan mijn grootste probleem met beide , ze communiceren niet met elkaar, dus als iets in my discoveries komt te staan heb ik het nog niet in de catalogus van Roermond staan en andersom ook niet natuurlijk, omdat Medialab  (nog) niet samenwerkt dan met zichzelf. jammer
Als ik de zaak een beetje volg dan gaan we in Roermond Cwise catalogus gebruiken dus geent op onze eigen catalogus en natuurlijk het landelijke gedeelte van BiCat.
De Aquabrowser van Medialab is dan ook vooralsnog niet in Roermond beschikbaar er zal dan ook in voornoemd geval een duidelike keuze gemaakt moeten worden, doen we het een of doen we het ander, beide werkt in mijn beleving niet.

2 opmerkingen:

23 Dingen zei

Ik hoop dat we nog net meemaken wat je bevindingen zijn van CWise. Misschien weet je het al een beetje van andere bibliotheken? Ben vooral benieuwd naar de sociale aspecten die erin zitten. Of dat gebruikt gaat worden?

netsooj zei

Mijn bevindingen aangaande Cwise zijn goed, je kunt een voorbeeld bekijken op bicat.bibliorura.nl/startportal
men kan naar exemplaarinfo ook Recensies (0)Lijsten (0)Tags (0)
ik zie niet wat er verder nodig zou kunnen zijn. In het voorbeeld welke een live omgeving getreft moeten we nog zaken instellen en uitproberen maar kijk gerust rond, ik kan je wel een account doorgeven als je daar verder in wil rondneuzen.