Pagina's

woensdag 5 mei 2010

opdracht 4 + 5 RSS

De Rss feeds toevoegen was niet zo'n probleem ik werk al greuime tijd met een nieuwslezer , dus om de nieuwslezer te vervangen door Grain was ook niet zo moeilijk. Met Grain heb ik dus op mijn bureaublad van de pc's waar ik regelmatig aan zit direct zicht op en of er nieuwe rss feeds bijzitten.
Ik kan daarmee rechtstreeks naar de reader. Ja regelematig gebruiken is de manier om het je eigen te maken.
Ook de egofeed was geen probleem alhoewel je daar wel even andersom moet denken.....
In mijn reader heb ik de zaken mijnsinziens netjesi n mappen zitten, ik heb een bundel gemaakt met gegevns uit de map. Lijkt me dat ik verder kan. Zou graag ook een reactie achterlaten op www.23dingen.nl/bhl-noord echter dat mag niet daar we nog niet zover zijn! vandaar maar op mijn eigen blog.

2 opmerkingen:

23 Dingen zei

Je mag gerust op de hoofdsite een reactie achterlaten hoor. En met Grain, bedoel je Google Reader, toch? :-)
Kun jij je nog voorstellen hoe je aan informatie kwam in het rss-loze tijdperk?

netsooj zei

Beste Rob,
ten tijde van het plaatsen van het blogje was de hoofdsite van bhl-noord niet beschikbaar voor reacties.

Met GRaiN bedoel ik de google reader notifier welke op mijn bureaublad bijhoud of en zo ja hoeveel reacties er zijn in de reader.

Of ik me nog kan voorsteelen hoe ik aan de info kwam voor RSS.Ja dat kan ik me nog wel voorstellen zo lang is dat niet geleden dat er nog heel weining sites waren die gebruik maakten van RSS.
Alleen en eerlijk is eerlijk toen moest je meer verzetten om dezelfde info tot je te nemen, nu komt het nieuws naar je toe