Pagina's

woensdag 5 mei 2010

Ding *9 (tussenstand)

De meeste dingen die ik tot nog toe heb zien langskomen waren voor mij niet onbekend, tot heden werden de dingen die ik gebruik dan ook ingezet voor prive gebruik.
Van het bloggen had ik wel eens gehoord, maar me er niet zo mee bezig gehouden, waar ik wel bang voor ben is dat het fanatieke zoals nu in het begin er bij velen vanaf zal gaan, dus dan is mijns inziens de kans weer groot dat waar nu reacties gegeven worden (het interactieve idee) dat dat op termijn niet meer kan doordat hetzij de schrijver danwel de reageerder niet meer zo vaak te vinden zal zijn in de blogs.
Het lijkt me derhlave iets dat meer geschikt is voor privĂ© gebruik. Binnen onze bibliotheek zitten niet zulke fantiekelingen zodat er dagelijks iets nieuws op onze website staat, laat staan dat er iemand opstaat die een blog gebruikt voor communicatie. Zou deze er wel zijn dan moet de leiding hier ook het geloof in krijgen en houden zodat deze persoon dat ook kan en mag doen, dus diens werk cq taken zullen aangepast moeten worden!
RSS feeds:zie ik wel zitten, ik gebruikte deze al geruime tijd maar dan van specifieke sites alwaar ik een notificatie van kreeg op mijn beeldscherm, nu een en ander ingedeeld is binnen de Google reader is het voor mij veel overzichtelijker en ook met een grote regelmaat raadpleegbaar doordat het gestructureerd staat. Gelukkig heb ik wel de notificatie op mijn scherm , anders zou het vaak niet opvallen en "vergeten" worden om ernaar te kijken, het komt dus nu voorbij.
Zakelijk gebruiken we dat op onze site om de informatie te verschaffen aan belangstellende, je kunt niet meer zonder rss op je site.
Plaatjes en foto's. Die zijn er al lang (ik gebruik al sinds jaar en dag Picasa) en worden door mij vooral gebruikt op prive gebied de bewerkers nog maar sporadisch daar ik thuis en op het werk beschik over photoshop alwaar het meest mee kan doen.

We zijn nu een drietal zaken verder en ik heb al vier verschillende accounts, dat is jammer en zou eigenlijk meer geuniformeerd moeten zijn/worden dat je met bv je gmailaccount ook de rest kunt openen en gebruiken
ik heb dus gmail yahoo twitter (te vroeg) slam.fm (te vroeg).
Ik vind het wel heel leuk om "gedwongen" ja want vrijwillig zou ik daar niet overal de tijd voor nemen alle dingen te doen, en ja dan zijn er zaken die je liever/beter,mooier vind en andere die misschien voor iemand anders datgene zijn wat ze zoeken, maar voor mij ook de volgende keer niet gebruikt zullen worden

2 opmerkingen:

23 Dingen zei

Ik hoor het al, jij bent meer dan gemiddeld fanatiek in het ondekken van nieuwe dingen :-) De uitdaging zit er voor jou straks in, om het vuurtje WEL levend te houden bij je collega's. Zeker in de maanden dat we 23 dingen doen, is het belangrijk dat er op de blogs gereageerd wordt. Niet alleen door jou, maar ook onderling. Dat houdt de schwung erin.

RSS lijkt me een quickwinner voor de site. Onmisbaar ook voor latere toepassingen, bijv. als jullie als Bibliorura gaan twitteren. Meestal is dat een kwestie van een aan/uit-knopje om het op de website te tonen. Weet je met welk CMS de site werkt?

netsooj zei

We werken binnen bibliorura met een op Joomla gebaseerde website
we RSS ons al op een heleboel pagina's suf tenminste als artikelen geplaatst worden en ja dat vuurtje hou ik wel aan, enkel mijn collega's die niet de gehele dag voor het scherm zitten moet ik op een of andere manier kunnen kluisteren, daar heb ik echter nog geen pasklare oplossing voor.