Pagina's

donderdag 16 december 2010

Ding #23 ( en dan zijn we op de helft?)


* wat waren je favoriete Dingen die je onderweg hebt leren kennen en gebruiken?
Er waren voor mij geen favoriete dingen, minder vond ik ding #9 en #23, toen moets ik gaan denken, terwijl me verteld was dat we moesten ontdenken.
* wat heeft dit leerprogramma “gedaan” met jou en met de organisatie waar je werkt?
De organisatie is gedeeltelijk wakker geworden, nu de rest nog.. Met mezelf , ik ben er meer bewust van geworden, dat we als organisatie nog niet klaar zijn voor deze stap.
* waren er dingen die je verrasten, als onverwacht resultaat van dit programma?
Nee er waren geen extreme verrassingen anders dan ik verkeerd inschatte van wie het wel zou oppakken, maar het kan nog steeds.
* wat kan er gedaan worden om 23 Dingen te verbeteren?
Telkens weer een "nieuw" ding toevoegen en herhalen van het al gedane
* En vul aan: “23 Dingen was voor mij …”
Leuk en tijdrovend, inspirerend om de pupillen te coachen, tenminste zij die het wilden, er moet nogal wat geloof binnen de organisatie komen, om de cursus in zijn geheel tot een succes te gaan maken, bv wat zal er overblijven van het geleerde, waar gaan we mee verder en niet onbelangrijk hoe gaan we daar mee om?

2 opmerkingen:

23 Dingen zei

He he, eindelijk klaar ;-) Proficiat daarmee. Jij mag straks de kar gaan trekken, denk ik. Jij bent daar denk ik ook wel toe in staat. De organisatie is er nu misschien nog niet klaar voor, maar het gaat met stapjes. In ieder geval is bij veel mensen het besef bijgebracht dat er heel veel aan het veranderen is en dat we in een mediale wereld leven. Waarin andere wetten en regels gelden, bijv. op het gebied van marketing en 'aardig gevonden' worden. Uitdagingen genoeg.
Ik vind dat je je waanzinnig hebt ingespannen om je collega's bij de les te houden. Van alle groepen die ik inmiddels heb mogen begeleiden, was jij wel de coach met de meeste pupillen.
Ik wens jou en Bibliorura in elk geval veel succes op het pad van verandering en we zien elkaar bij de grote kickout!

Groet,
Rob

Tjoeke zei

@Bibliorura gaat 2.0, Proficiat nu ook de eindstreep gehaald. Op naar de volgende 23 Dingen...