Pagina's

donderdag 17 juni 2010

ding #11

Wiki's
na een tijdje mezelf gedwongen te hebben om rustig aan te doen is het dan weer tijd om verder te gaan. ik was bij ding 11 gebleven, vandaar dat ik dat ook gedaan heb
Ik heb twee entries geplaatst een in mijn hobby Volleybal, in dit geval Volleybal met Miranda en de andere over een leuke vrijetijdsbestedling  Kamperen.
Vervolgens heb ik met Tjoeke een wiki opgezet waar we nog mee aan de slag gaan/moeten.
Denk wel dat het projectmatig een aanwinst zal zijn, daar de heen en weer berichten dan minder worden en duidelijk voor eenieder.
Ga het ook in verenigingsgebied  inzetten, hoewel ik denk dat ik mijn medebestuurders een klein beetje op weg moet helpen, ja ook buiten de bibliotheekwereld zijn er nog velen die (nog) niet zo ver zijn.....

5 opmerkingen:

23 Dingen zei

Aha, dat klinkt goed dat jullie het in elk geval gaan proberen om een wiki te gaan gebruiken voor projecten. Op welke webdienst is de keuze gevallen?

netsooj zei

We hebben als eerste PBWorks geselecteerd, vraag me nog niet waarom. Werkt deze naar behoren dan zie ik nog geen noodzaak om ook een andere aanbieder te testen, maar wie weet. Ik wil wel, maar een wiki wordt het mooiste als er door meerdere mensen aan gewerkt wordt, dus de acceptatie moet er ook zijn van de gebruikers, pas dan kan een en ander leiden tot succes...

23 Dingen zei

Bij Bibliotheek Midden-Brabant werken ze ook veel met pbworks. Ik kan je wel in contact brengen met iemand daar, die je vast kan vertellen over de succes- en faalfactoren.

Tjoeke zei

Het duurt nog wel even voordat onze collega's met dat Ding aan de slag gaan. Nog even geduld......

Petra zei

Wiki's? Gelukkig ben ik nog niet zo ver. Krijg visioenen van Wickie de Viking